Stressad





Imorgon bär det av..

Det mesta är packat. 
Så mycket vi ska hinna imorgon så jag blir helt nervös.

Skönt det är dags men det är inte så skoj med själva flytten.
Sen dagen efter är det flyttstädning. Pii :(

Längtar tills det är klart..

Voltaren Gel





Tips!

Har använt voltaren gel på kinden nu när jag varit svullen och haft tandvärk och det fungerade verkligen! Sist hade jag ont i en 10 dar men den här gången gick det över efter tre fyra dagar :) 


Vi sänkte medelåldern rejält





Igår stängde jag edelweiss med kollegerna! Efter vi ätit mongolisk buffé :) Hade jätte roligt! Och Lotten.. Som hon trivdes ;) var så sugen på stan så det var roligt att det blev så lyckat!

Blev en liten tur till sirocco med där jag träffade Sandy och Annis, det var också skoj men innan 3 blev jag så trött så jag tog taxi hem till soffan:) 

Idag har det inte varit någon bakisdag utan vi har burit ner alla lådor från vinden så allt som ska flyttas är nu i lägenheten. 
Imorgon ska det sista packas och på tisdag går flyttlasset! Spännande.
Hoppas på att vi hinner tömma allt på tisdag då vi har släp, ska inte skriva/ få nyckeln för än kl 13.. Har ju saker både här och ett helt rum med saker hos mamma på söder också. 

Björn hämtar nu en pizza från norra hamnens pizzeria. De har verkligen super goda pizzor.. hoppas nu de har bra pizza i rydebäck med ;) 



Vad hände nu?





Söndag och jag skulle få sovmorgon:)

Men Här sitter jag och Melker framför Barnkanalen medan Björn sover. 
Kunde inte somna om, typiskt!

Finns det något värre än tandvärk






Jäkla visdomstand!! 
Den har inte ens kommit upp än och redan gör det så ont.

Ont ont ont..

Bra team





Jag packar ner, Melker packar upp.
Jag hänger upp tvätt och Melker slänger ner.... 🙈


Det händer för ofta





Hela helgen har man längtat till den stunden på söndagskvällen när jobb är över och man sitter i soffan med sin godispåse. Sen nu när man väl sitter här och äter en cola napp så är jag för trött för att njuta av läget. Känner mig alldeles uppgiven. Hållt mig Vaken genom Wallander men nu är det dags att krypa ner..

Dags att få sova en hel natt snart känner jag. 
Det vet man när man somnar medan man håller på med mobilen så den åker ur händerna och man vaknar igen när den träffar huvudet... Aj!
 


Låt mig stanna i min bubbla:)







Jag är hemma nu men känner mig inte ledig för att jag ska jobba imorgon igen. Lite stress ångest över kvällen nästan att man måste koppla av innan det är dags för jobb igen.
Så bortskämd man blir när man är mammaledig.

Visst man går upp tidigt har dåliga nätter men att få följa en liten varelse som man avgudar måste vara det bästa jobbet man kan ha.
Att Få Följa varje lite framsteg som för dig känns som en sensation,  -skit i världssvälten min älskling kryper. 
Brinner det på andra sidan stan? -jaha men min bebis har fått en tand.
Den stora Glädjen i att få en puss och kram fast man fått det 20 gånger innan samma dag. 
När hjärtat smälter så fort du hör ordet mamma.
Man lever verkligen i en bebis bubbla.
Jag tycker till och med är kul när Melker blir arg för jag tycker det är intressant att se hur han reagerar.

Det är därför föräldrar lägger ut bilder på sina barn när de äter gröt eller har en skål på huvudet. Vi är blinda för andra människors intresse av bilden för det är ju hur kul som helst, för oss. 

Sen när man går ut med vänner och ska vara sitt gamla jag vill man bara trycka upp mobilen i folks huvud och visa bilder på sin ögonsten. 
Fast det försöker jag låta bli. Men ibland kan jag inte. 






Hemma!





Natta älsklingen  äta mat sen kränga godis är min plan ikväll :) 

Sjukt mycket folk på jobb. Är helt yr i huvudet.. Överhettad?

Positiva tankar





Kan någon skruva fram klockan till 20.00? 

Vill inte jobba idag!


..Thailand Thailand Thailand 

Se den.






Jag älskar sons of anarchy serien!

Nu ska vi börja på säsong 6 :)

Ett glas rött till och kvällen är räddad 



Packhjälp





Då försöker jag igen. Tänkt skriva några rader här ett antal gånger men vet inte vad jag ska skriva. Så mycket olika tankar om allt i huvudet som snurrar så det är svårt att lyfta fram något vettigt.

Mest är jag så nervös för flytten. Allt från packning städning renovering och hur vi ska trivas där utanför stan där vi knappt känner någon. Vi var där igår och allt bara kom över över mig hur mycket där är att göra och hur skönt det är i lägenheten nu när allt äntligen är klart här. Blir som att börja om igen men det känns kanske roligare nu när man ska göra det fint för oss själva.

Adressändring, försäkring, tv bredband , el.. Missar jag något man ska ordna med innan?

Barnvakt dagen vi flyttar också.


Melker mår bra igen i alla fall <3







Andnöd





Nu sover lilla älsklingen och andningen låter bättre än på hela dagen.
Melkers förkylning började igår men imorse såg man hur han kämpa med att få ut luften, hela magen krampa såg det ut som. Ringde Bvc, använde inhalatorn hemma men inget hjälpte så jag åkte in med honom vid 11 så i bilen hördes han tills det plötsligt blev knäpp tyst precis när vi kom fram. Alltså den paniken.
Helt i chock rusa jag in på akuten där jag fick hjälp direkt . Han hade ju inte slutat andas men man var ju livrädd och jag bara böla och efter ett tag började Melker också gråta men de sa de var ett bra tecken :)

Undersökningar Adrenalin kortison och någon inhalator spray har han fått under hela dagen så han är inte alls glad när personalen kommer in. 

Björn kom vid 13 och var med oss till vid 21.. Kom med pizza och packning.

melker låter som sagt mycket bättre nu men de säger det brukar vara värre på natten. Hoppas inte. 
Jag lär inte kunna sova. 
Tur Björn packade nutella.

Vi ligger i en vanlig sjukhussäng med små galler på sidorna. Nojig han ska trilla ner med han rör sig så mycket. 

Ja jag är en nojig mossa:)

Melker försöker sticka när elaka tanterna kommer.

Svårt att somna..







Sjuk pojke





Jag överlevde min första jobbhelg.
Det var inte lätt att gå upp 5 en lördag..
Men det var skoj att träffa kollegerna :) 

Ska inte ljuga att jag njuter lite extra av att gå hemma Efter helgen. Mysigt att äta frukost hur länge man vill och bara umgås med Melker. Ska verkligen njuta av sista tiden nu.


Melker är förkyld så han har inte alls varit glad idag. Satt i 45 minuter bredvid spjälsängen tills han somnade. Lilla tarzan.
Så ville jag hälsa på Louise och Ebba imorgon men vill ju inte smitta lillfia :) 

Var på studievägledning igår, hittat en utbildning jag vill gå nästa år men känner jag skulle vilja söka till mer än en skola. Så borde väl leta men inte ikväll. ;)

Jag och Lotten Hjälpte mamma också igår med att rensa
Hennes vind. Både mamma jag och lotten flyttar i höst så där är att rensa. Jag är inte så bra på att rensa bara så jag fick ett fotbad julpynt lampa tavlor och spegel i min hög. 

Undrar hur det kommer kännas i det nya. Nu när här äntligen är så fint hemma så ska man flytta och börja om från början igen. 
Jag kan iofs bo på i bilen om jag inte trivs nu när vi får parkeringsplats. Ååh Älska att ha parkeringsplats!








Lättnad





 
Lägenheten uthyrd från 1a Oktober! Härligt , nästa vecka börjar jag packa!
 
 

Vaccinerade





Idag har jag och Melker vaccinerat oss Inför Thailand. Det gick så himla snabbt på Melker men han blev ju jätte ledsen ändå.
 
tagit en runda på maxi med eftersom jag börjar jobba på lördag. Känns jätte konstigt. Kan inte påstå att jag längtar men har faktiskt ingen ångest.  Är nog värre när man ska börja heltid och mammaledigheten är helt över.
 
vi sitter på innergården nu jag blev jätte hängig äefter sprutan men det blev inte Melker så han får roa sig med Kajsa här ute :) Nellie ligger vid dörren och väntar på att gå in igen hon är rolig hon. 
 
Ikväll fortsätter visning Av lägenheten.. De två som kollade igår tror jag inte de blir något med. 
svårt när allt ska passa både de och oss . 
Kan ingen bara köpa den istället :)
 
 
 
 

Spontant.





 
 
Igår var Björn och spelade fotboll hela dagen så jag och Melker bara mös hemma själva. Så när Björn sen kom hem och Melker somnat var jag jätte rastlös medan Björn var jätte trött och hade fått en rejäl smäll i huvudet så han ville inte alls sitta och prata eller spela yatzi som jag föreslog:) bara ligga i soffan. "Men fan du får ringa någon och göra något"
Så jag bestämde att följa med Emma på födelsedagsfest hos Bettina:)
Björn tyckte det var skönt när jag gick så han fick lugn och ro :) 
 
Så glad jag gick dit hade jätte skoj.
Blir ofta skoj när det blir lite spontant men det blir ju spontant väldigt sällan nu. :)
 
 Inte bakis idag heller jag tog det lugnt med drickat... Fast det var skönt med sovmorgon och nu är Melker och Björn hos en kompis och kollar fotboll så det är ganska skönt att lata sig :) 
 
Men så rolig Melker är nu.. Så stor och vill bara busa och skrattar och är en riktig pajas. När han sen blir trött får man såna goda kramar och pussar. Härligt är det!
 
 
 





Behöver du hjälp
med en ny bloggdesign ?

Design by
Lillalie "Sveriges modigaste modeblogg"



RSS 2.0