Längtar.







Kan det bli sommar?
Hoppas man verkligen kan slappa & ha det bra när man är ledig innan pyret kommer.
Sen blir det inte mycket slappande ;)
Men hellre det än detta eviga väntande!


6 jobbhelger kvar.






Ångest att jobba helg i det här vädret?!


Har precis betalat in pengar till en profylax-kurs vi ska gå i Maj, 2000 kr för att lära sig att andas(!) , men hjälper det bara lite lite så är det ju värt det när man väl ligger där. Det är vid två tillfällen , 3 timmar var gång.

Sen går man 2 gånger gratis föräldrakurs med mammakulan i juni.


Fyller 25 år på torsdag, då ska vi till Ullared med Linda & Morgan. :) Det var vad jag önskade mig hehe!
Torsdagkväll till lördagmorgon. Så ska vi handla en massa till bebisen! Roligare att gå där nu medan man orkar innan det blir ännu tyngre:)





Dåligt väder.






Det får inte regna när jag går till jobb för jag är för tjock för att knäppa jackan!

Björn kom hem på lunchen med ett paraply i alla fall.

Ska prova stödbälte idag på jobb hoppas det hjälper för ryggen.

står inte ut!





Hur fan kan tv kontrollen hamna under tv bänken???

har man skitont i ryggen ska man hålla på och möblera om storarummet innan man hittar den.
Blir Tokig.



Efter väla har jag haft jätte ont i både mage och rygg.


Inte roligt alls.

godmorgon.





Frukost från finesse, gott!

100 dagar





Inatt fixade Linda mina naglar, halvår sen sist. Så fint så!

Vart ledig idag. Var hos barnmorskan imorse , lyssna hjärtljud och hon mätte magen. Allt såg bra ut :)
100 dagar kvar idag. :)

Sen hämtade Björn mig efteråt så luncha vi. Hem och städa/tvätta och somna sen gott en timme hehe:)
Försov mig nästan tills Björns mamma och moster kom på fika.

Nu har jag kvällen för mig själv B är och tränar.
Lite gottis , Topmodel & Lyckan i LA ;)

Mitten på vecka 26..





Bebis:
Efter att i en månad har haft ögonen slutna så börjar bebisen att öppna dem under denna vecka. Ögonen är nästan helt färdigutvecklade.

Även om det fortfarande är alltför tidigt för din bebis att födas så skulle den nu har c:a 70% chans att överleva om den föds på ett sjukhus med rätt resurser.

När barnet hör ljud reagerar det med högre puls, och spelar du musik kan det hända att hon/han rör sig i takt.

Mamma:

Viktökningen är omkring 7 och 10 kg. Du kan bli trött i ryggen, känna av trötthet, kramp i benen, tryck mot bäckenet och du kan bli varm och svettig.
Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage.



Man vill bara att veckorna ska gå!
3 1/2 månad kvar..


Håret







Slingor i alla möjliga färger ;)
Inte helt jämt men att gå från svart så är jag helnöjd :)

v25





Det är mycket aktivt i detta skede och du märker troligen skillnad på en spark från en liten fot och en puff från en hand.

Många kvinnor plågas av benkramper eller stickningar i händerna. Tyvärr är det inte så mycket man kan göra för att lindra detta, men vissa tycker att massage hjälper. Man kan också prova att smörja på en avkylande kräm på benen, och att trampa lite hårt i golvet.

Nu kommer du och bör också varje dag känna att fostret rör sig. Detta är din garanti för att allt står bra till med det lilla livet i magen.



& jag väger 58,9.
Tjockis.


Min chef ringde imorse att rättegången är uppskjuten.
Skönt idag. Hade också varit skönt att ha det ur världen sen. Bara de inte blir typ när man fyller år eller något.

Fint.





Ligger i feber. Sovit typ hela dagen. Känner mig i alla fall lite piggare nu.

Kollat runt och försökt hitta vad jag vill ha för hårfärg.
Jag gillar den här färgen.
Fast det är typ omöjligt för mig att få likadant.
Men jag får nog ringa mamma och beställa tid till något imorgon.. Trött på det här svarta deppiga håret!



Mår kasst







Varit en kämpig vecka. Har varit jätte gnällig. & värre blir det tydligen..

Bara att svälja halsontet & börja Jobbhelgen!

7 kvar.

Hispig.






Så var polisförhöret klart i alla fall..
Tur det bara är en vecka till rättegång. Lär bli en sömnlös vecka.
Alla är nervösa de var ingen fara men han kommer försöka förvirra dig, ställa samma frågor flera gånger fast på olika sätt.. du får inte säga tror det vet inte eller kanske..
Lätt ju. 

Känner mig helt hispig . Så stod det att man inte ska stressa nu, Melker kommer inte gilla den här veckan..

Vi fick 500 kr i böter på bilen också idag.


Men en sak har varit bra idag, grannen som jämt klagar på oss såg att jag var gravid och gratulera så mycket och prata på och nämnde att de hade haft en mäklare där och ville flytta ( Halelulja!) för de har en två årig pojke och en tre månaders flicka och deras lägenhet är lika stor som vår.. Han var riktigt trevlig för första gången och jag följde med in till dom och han visa hur de gjort med skötbord osv..


Ne om man skulle försöka få något gjort.

Sådär ja.






Då har man jobbat klart för idag.

Skulle varit ledig imorgon men måste till maxi ändå och förhöras av någon polis.
Sen är det rättegång veckan efter.

Pi , vill inte!!

Imorgon är ju ingen fara men att sitta och bli grillad och de ska vända och vrida på allt i en rättegång inför massa folk som alla kommer att stirra på mig.. mardröm alltså.

Om man ser riktigt gravid ut kanske hennes advokat är lite snällare?

Kommer vara nervös till det är över.


Nu ska jag hämta B så ska vi till Påarp och kolla Tessans & Kims spjälsäng.

Vecka 24





Pyret börjar bli stoor!

Han får inte ens plats på ipad skärmen längre :P




Pyret

Skulle barnet födas nu har det 20-25% chans att överleva.
Barnet tränar sin finmotorik ofta och sparkarna känns mer tydligare. Barnet växer och nu börjar det bli trängre i magen. Balansorganet har utvecklats vilket gör att barnet kan skilja på vad som är upp och ner.

Mamman

Eftersom din växande livmoder trycker allt mer på buken så kan du få bristningar i huden på magen. Din ökande vikt kan också fresta på din kropp vid det här laget, något som ger sig till känna genom ryggvärk, problem med blåsan, ont i benen och utmattning medan du utför dina dagliga rutiner.

En del gravida samlar på sig vatten och får svullna ben framemot eftermiddagen och kvällen. Lägg upp benen på bordet eller stolen och vila dig. Du kan också använda stödstrumpor. Dina bröst har blivit större och du behöver säkert större BH med bra axelband.

Ökande blodflöde i slemhinnor och ökande blodtryck kan också göra att du upplever rinnande näsa och oftare får näsblod.


 - Tycker alltid det mesta stämmer på mig. Ryggvärk - check , svullen - check, utmattad - check, Konstiga drömmar - check.
Behöver en ny bh men har varit för trött för att orka ta tag i det.
Har dock sluppit näsblod än så länge:)
Känner sparkar hela tiden det är jätte mysigt.
Bristningar syns inga än.. vill inte ha heller.


Påskmiddag hos mamma igår. Åker till Bjärnum idag till söndag.
Skönt att vara ledig!


Orkar inte.







Haft en jävla dag rent ut sagt.
Inget går min väg.

Nu ska jag ta en powernap och hoppas det vänt när jag vaknar.

Nedräkningen har börjat.










Var en kämpig jobbhelg. I söndags när jag slutade så hämta B mig så åkte vi direkt till hans syster och åt våfflor sen var det hem och sova så var det måndag och jobb igeen och på kvällen åkte vi till Linda & Morgan och åt & såg på Hif.

& nu är det tisdag, har jobbat hela dagen trodde aldrig klockan skulle slå fyra.
När jag slutade hade jag jätte ont i benen så var de helt svullna! Ska det vara så redan? Tur Björn hämtade mig vetfan hur jag skulle kommit hem annars hehe. Ikväll ska jag bara vara hemma och göra ingenting. Så skönt.

Jag har gjort en kalender, vilken vecka jag är i , hur många dagar till pyret ska komma och hur många dagar till jag ska sluta jobba! ( Tog bilden i helgen så idag är det bara 97 dagar till semester & 121 till pyret kommer ;) )

Väger nu 58,4. Det är alltså + 7,4 kg - Inte konstigt det börjar bli tungt?!
Köpte järntabletter idag vilket var på tiden. så kanske man blir lite piggare i alla fall. :)





Behöver du hjälp
med en ny bloggdesign ?

Design by
Lillalie "Sveriges modigaste modeblogg"



RSS 2.0