Familjehäng





Inatt sov lotten hos oss för Björn var iväg med jobbet. Mysigt. Så skulle jag köra henne till knutan imorse så fick jag väcka Melker halv 8. Undrar när det hände sist.

När vi hade kört henne var jag ute och gick med hundarna över en timme. Så skönt och gå bland åkrarna.
Efter det har vi mest hängt i trädgården och varit och gungat förstås:)
Ikväll blir det grill och vin när Björn kommer hem :)


Gött





Ligger och gottar mig i solen med godis och loka. Melker sover i vagnen bredvid och hundarna myser också i solen.

Vardagslyx detta.

Bådar inte gott





Melker är livrädd för badkaret.
Han skriker så högt det är jag inte van vid. Skär i själen.

Han älskar ju att bada i pool.
Jätte konstigt.

Sen kväll





Då var man "hemma" från mormor och morfar. De har bjudit på smörgåstårta. :) de skulle bli 6 stycken när mormor först bjöd men vi blev 18 stycken, stor familj.
Jag har faktiskt en rolig släkt som vi har skrattat, tårarna sprutade på alla håll.

Riktigt rolig kväll och så skönt när man skulle köra hem och veta att man garanterat har parkering, det är lyx för mig!

Klockan blev så mycket nu måste jag sova!

Sådär





Nu har vi packat upp i huset.
Börjat tvätta de två sopsäckarna med kläder vi hade med oss och hunnit gå en långrunda där jag träffade en gammal man som berättade hur länge han bott i Påarp och om hans liv och sen träffade jag en kompis pappa som jag också pratade en stund med.

Stortrivs än så länge!

Nu händer det saker





Jag har packat så sjukt många flyttlådor idag. Melker har varit hos mamma men innan dess tyckte jag att han kunde följa med och köpa lådor på rusta. Billiga lådor så jag köpte på, man glömmer ju lätt att vår bil inte är så rymlig efter bebis, vagn och skötväskan packats in. Tog mig nog en halvtimme men till slut fick jag plats med allt:)

Vi har fyllt upp ett rum hos mamma med saker nu men här är en del kvar ändå. Imorgon ska det sista ut för på onsdag börjar hantverkarna på taket.
Vi hade sån tur att kusinen åkte på semester precis på onsdag så vi ska leva i villaidyll i Påarp under tiden:)

Vi kommer nog grilla varje dag.



Helgen.





Fredagen i bilder:)
 
 
Lördagen tillbringade vi på innergården, bra med skugga där till lillen också kan ju hundarna vara med.
Grillade lunch och bara njöt i solen!
På kvällen var det fest för mamma och Lotten:)
Mamma blev glad för sin thailandbiljett vi lagt ihop till, tur det:) Så hon ska med oss till Thailand i december fast hon är där 2 veckor:) Björns mamma ska ju också med,  skoj!
 
 
 
 
 
 
 

Hulken





 
 
Igår blev Melker 9 månader och idag ser jag äntligen två framtänder där uppe som börjar titta fram:)
 
För övrigt har jag & emma gjort antagningsprov idag. 3 timmar i Malmö.
Det är första gallringen. 
Är inte säker på jag vill gå den utbildningen jag hoppas mer på Landskrona eller Lund.
Men det var ju bra övning att skriva prov ändå.
 
Fick väcka Melker imorse jag gick upp redan 06. Skulle köra hundarna till mamma och Melker fick vara hos Linda så hon fick känna på att ha tre barn idag :) Men det hade gått så bra så.
 
Resten av dagen har jag mest burit och gått... 
uppför trappor Hämta hundar, ner igen ut med hundar.. upp med bebis och allt igen för att en timme senare asa ner alla igen.
 
Ja..Var är mitt hus. och min trädgård. Jag har så ont i axlarna så det är helt sjukt.
 
 
Toaletten är nästan klar nu. Duschen ska in också sen är det några små saker. Tar aldrig slut!
Efter det så är det hela taket som ska fixas. Tråkigt att vänta.
 
 
 
 

Tack





Tack för en fin helg alla inblandade. :)
 
Vaknade 11.40 idag.
11.40...
 
jag har nog inte sovit så länge sen... långt innan Melker kom till världen i alla fall :)
Ingen familj och inga hundar hemma.
 
Jätte konstigt och jätte tyst:)
 
Ser en film. Får passa på att slappa nu sen har vi massor att göra när ligan kommer hem :)
 
Som jag ska pussa på Melker!
 
 

:)





Hade en jätte fin födelsedag igår.  
Björn hade ordnat det så bra, Vi åt på Tegel, Syrrorna Morgan Sandis Caroline Kim & Björn förstås :)
Grillbuffe, så gott!
 
Efteråt åkte alla ner till Mormor morfar där de passat Melker.
Vi var hemma i tid vilket var tur för idag  ville Melker upp innan 06... =)
 
Får nog sova senare om jag ska orka ikväll. Vi är 8 tjejer som ska äta på Oasen sen ska vi gå ut. :)
 
Hoppas på en solig dag först så man kan sitta och fika medan folk är på Springtime ;) 
 
 

Utmaning





Kom precis på att jag inte riktigt vet hur jag ska underhålla Melker när jag ska slinga håret.. han sover nu så lär ju inte vara trött heller. 

Dag 2 och 3





 dag 2, Valborg. grill hos Linda och Morgan :) 
grillat är godast.
 
dag 3. En mysig lugn morgon med familjen:)
Sen Fick vi se Louise bebis. Dog. så pytte. 
Melker har aldrig ens varit så liten.
 
Dag 4- ätit frukost hos mamma för jag har kört hit en massa saker. Nu hänger jag och Melker här tills jag ska slinga håret :)
 





Behöver du hjälp
med en ny bloggdesign ?

Design by
Lillalie "Sveriges modigaste modeblogg"



RSS 2.0