Nu kan de sova minsann







Min chef tyckte jag såg väldigt gravid ut.. haha tack:)

Inte kunnat sova än men nu ska jag också mysa ner mig i soffan med varm oboy.
Måste säga att det är ganska skönt med dåligt väder ;)

Härligt med hund.






Nellie har gnällt hela natten och det var likadant igår. Vet inte varför.. Hon är hur pigg som helst på dagarna.
Jag har  så svårt att somna om mellan pipen med. Men jag kan ju vila på dagen Björn är helt slut nu.
Hon kanske tycker att vi behöver träna innan bebis??

Hon får sluta med detta iaf vi behöver vila upp oss innan bebis! :P

Jag ska åka med Björn till maxi nu när han kör och lämna sjukskrivningen så vi kan ta med hundarna i bilen eftersom Kajsa inte kan vara själv helt plötsligt.

Ja de är härligt med hund

värmen har slagit ut både mig & Kajsa





Vet inte vart jag ska bli av..

Kajsa är dålig så jag kan inte lämna henne själv idag. Vi fick klagomål igår när vi lämnade henne ensam i 3 timmar hon hade skällt konstant. Tror & hoppas verkligen det är för hon är "sjuk" . Kan ju vara värmen som är jobbig för henne med.
Så vill jag inte gå ner på innergården och sätta mig i skuggan om grannarna kommer :P

& jag kan ju inte gå så långt men ska vila nu så jag orkar mig ut på en snigelpromenad.


Åh ge mig ett hus eller radhus med trädgård.  Helst utan grannar.
& en ny höft. Sen är jag nöjd!

vovvarna hejar på husse. Inte lite varmt i...





img_7432 (MMS)

vovvarna hejar på husse. Inte lite varmt idag strandväder ju :)

Söndag






igår blev en bra lördag. Hängde med mamma tills vi skulle ut till Linda som fyllde år :)

Nu ska jag snart åka ut och sätta mig med hundarna och se när B spelar match!

Mysfredag





Fredag eller ej klockan är över 23 så jag ligger nerbäddad :) haft en mysig kväll med älskling. Vi gick ner och satte oss vid ett bord på bunker i solen och åt gott :) när jag inte klarade att sitta längre skulle vi gå hem vilket var lättare sagt än gjort, de är ju bara gröningen sen backen upp men de tog nog en timme , Björn fick mer eller mindre bära mig upp för backen antagligen därför han sover gott nu. ;)
Jag är också helt slut ska bli skönt att sova :)

...






Ju längre jag promenixar ju saktare går det .

Jag & lotten stod och väntade på grön gubbe , de slår om vi kommer till mitten och Lotten utbrister - "du får stanna de är rött!"  Haha hinner man inte över hela gatan så går det inte fort alltså:)

Gravid i sommar





Slog upp varför det är så jobbigt med värmen nu;

Att vara gravid mitt i sommaren är jobbigt. En gravid kvinna har ca 0,5 grad högre temperatur än normalt och brukar av den anledningen inte kunna vistas i stark värme och sol så länge.
Den ökade kroppstyngden och blodvolymen gör att du lättare blir trött, varm och du är mycket känsligare för värmen än i normala fall. Sitt i skuggan hellre än i solen och drick rikligt med vatten.

– Om du solar och fostret börjar leva om och sparkar kraftigt, är det ofta ett tecken på missnöje. Det kan bli för varmt inne i magen, då är det bäst att flytta in i skuggan.
– Det är extra viktigt att använda solskydd. Du kan få mörkare eller ljusare fläckar på huden, så kallade pigmentfläckar som kan vara svåra att bli av med.



Låg pall i Lindas trädgård idag, mest i skuggan, så skönt.
Man är ju helt zombie hade så ont i ryggen inatt igen så blev inte mycket sömn också har jag antingen blivit förkyld eller fått pollenallergi?
Somnade i alla fall någon timme när jag kom hem och vaknade varm så jag höll på att dö. In i duschen och svalka. De hjälpte en stund nu är jag  varm igen, När björn kommer hem ska jag be han hämta ner fläkten från vinden :)

Sjukskriven






Ringde min barnmorska igår men hon var inte där, så ringde hon upp idag & jag fick en akut tid hos doktorn halv 5. Hon undersökte och det gjorde ont som attan, jag berättade precis som det var att det blev så mycket värre efter bilfärden till Dalarna så jag blev i alla fall heltidssjukskriven så nu ska jag inte jobba mer innan bebis kommer. Fick tips hur jag ska göra nu för att det inte ska bli ännu värre för de onda jag redan har går inte att göra något åt, bara att stå ut.

Men så himla skönt att jag blev sjukskriven haft sån ångest efter hur ont de gjorde i måndags hur jag skulle överleva helgen.
Svårt att förstå hur länge man ska vara hemma nu.

Efteråt så var jag & B på vår första profylax kurs. Lärde oss en hel del! :) Så nu ska här tränas andning.


Nu kan jag knappt hålla mig vaken mer. Så natti!







Orkar inte mer :(






Kunde knappt jobba mina 5 timmar idag. Så jävla ont i höfterna.

Kom en kund och sa

"hur länge ska du nu jobba till då?
 -
en månad till ungefär..
Oj oj du brukar vara så trevlig men nu märks det att du börjar bli trött"

HUR PIGG HADE DU VARIT OM DU HADE HAFT 10 EXTRA KILO, EN KNIV I VARJE HÖFT OCH EN I RUMPAN ,  OCH VARKEN KUNDE SITTA STÅ ELLER SOVA?

Men de sa jag ju inte.

men det är ju bra att man brukar vara trevlig i alla fall :P

Mina stackars hundar får vänta att gå ut till B kommer hem. Jag kan alltså inte.

Hemma.






Sov ett par timmar i bilen så det kändes som att det gick fortare att köra hem :)

Nästa år kommer vi nog åka till Dalarna över midsommar, Björns släktingar vi bodde hos var jätte snälla och i Dalarna firar man ju riktig traditionell midsommar med dräkter osv :) Hade varit kul att se!

Nu när vi var där badade de andra tunna på kvällen också det såg så mysigt ut men de kan man inte om man är med barn. Vi körde också till Bubbleroom outlet och deras lager 157.
Alltså där var så mycket fint precis i min smak, hade blivit riktigt dyrt om jag varit smal. Hittade en hel del ändå förstås, 3 långklänningar , 1 kort klänning och en kofta som jag hade på bröllopet, tights och en tröja till pyret med. :)

Björn har varit så snäll när vi varit borta. Dels hjälpt mig med allt för jag har så ont & ser hela tiden till att jag inte känner mig obekväm eller utanför eftersom han vet jag är så blyg. :)  Älskar honom för det! ♥


Hur bra vi än haft det ska det bli skönt att somna i sin egen säng. Kunna gå upp inatt när jag får ont utan att vara rädd att väcka någon. Tur jag jobbar kväll imorgon..

Johanna jag tar tillbaka allt jag sagt, sk...





Johanna jag tar tillbaka allt jag sagt, skulle aldrig klara mig utan min ipad! Den är min räddning nu när jag ligger sömnlös på nätterna :) varit på bröllop ikväll det var jätte fint! Dalarna överhuvudtaget är jätte fint med alla sjöar och röda hus. Hundarna har haft tre andra hundkompisar här så Kajsa har stortrivts, nellie vill ju mest vara med husse & matte :) för övrigt så tar mina höfter kål på mig de gör ont hela tiden, kan varken sitta stå eller gå så känns som att de blir en lång bilfärd hem imorgon... Hoppas ni andra sover gott iaf ;) nu ska jag fortsätta spela bubbles på padden!

Åka bil i 8 timmar med foglossning... Hej ...





Åka bil i 8 timmar med foglossning... Hej & hå... Men bara 3 timmar kvar nu!

Ingen diabetes!






Var alltså hos Barnmorskan kl 8 imorse. Fick sitta i ett rum med tre andra tjejer så fick vi då den här sockerlösningen man ska dricka på tom mage. Jag är ju sämst på att halsa.. kan inte ens halsa vatten. & man skulle få ner detta jätte glas på max 5 minuter. Faktiskt så klarade jag att få ner det riktigt bra men efter det var slut ville jag ju helst springa till toan & få upp det igen.. men hade jag gjort det hade jag ju fått göra om det.
Så jag kämpade mig igenom 2 timmar det var precis att jag klarade det.
Däremellan skulle jag in på kontroll då höll jag på att svimma så Louisa (barnmorskan) fick leda mig in haha:)  Alltid jag som ska va så känslig.

Magen följer kurvan och hjärtljuden var bra. Så bebben mår bra.
Mina järnvärden var däremot dåliga & efter att ha berättat hur jag har ont kom hon fram till att det är foglossning som jag har. Fick några tips & blev det värre skulle jag ringa henne. 

Har äntligen fått äta så nu ska jag vila lite och hoppas att illamåendet försvinner.

druckit sockerlösningen.. Tyckte inte det ...





druckit sockerlösningen.. Tyckte inte det var så farligt att dricka men nu efteråt.. 45 minuter till utan att spy hur ska jag klara det???

8 veckor kvar att jobba nu.





Så var den här jobbhelgen slut! Underbart!

Har ju mina längsta pass på helgerna.. & det kändes verkligen igår, att stå i 9 timmar är riktigt påfrestande.
Vakna ett antal gånger av att benen värkte inatt. Blev förvånad att de ändå kändes okej idag.
Men det är bara 4 jobbhelger kvar så det är skönt.
Får ha massage av Björn ikväll!

Blev en mysig fika efter jobbet på stan. Skönt när de är så här fint väder!
Så är det ju bara 3 dagar att jobba denna veckan :) Det är skönt det.
Nästa helg är det bröllop i Dalarna... frågan är om jag kommer i klänningen jag köpte för typ 3 veckor sen...

Lyckost Linda





Såg precis att Linda på jobb fått sin bebis!
En fin flicka! man börjar ju nästan lipa känslig som man är. Åh vad jag är avundsjuk <3
Hoppas dom mår bra.
Hoppas min också kommer vara 2 veckor tidig :)

Gravid i 7e månaden.





Bebis.
Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med.

Mamma
Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger.



- 61 kg.
Igår klarade jag inte att gå till jobb. Kom till stattena sen fick det bli buss resten, så oont i höfterna.

Nyköpt








Spjälsäng, 3 lägen med sänkbar sida & en mobil:)
Tur man kan klicka hem saker när man har ont i ryggen.
Åt lunch med Louise innan idag sen var det till att kämpa sig hem. Kass i ryggen!

 Vi har också köpt en sån ställning till sänghimmel. Ska be Björns mamma sy ihop för de färdiga var så dyra.
Björn tycker vi ska ha någon mönstrad himmel men jag tycker nog vit.

vecka 28 (En tredjedel kvar)





Barnet

Nu har barnet stora chanser att överleva om det skulle komma.

Barnet kan fortfarande vända sig ett tag till. De flesta barn brukar sedan lägga sig tillrätta med huvudet nedåt i födelsekanalen fast en del lägger sig istället på sidan eller med stjärten nedåt. Då kan man försöka vända barnet när det är ca 1 månad kvar till förlossningen.

Vikt 1 200 gram.


Mamma

Nu börjar tredje trimestern
, den sista tredjedelen av graviditeten. Brösten kan börja läcka mjölk. Du kan ha ökat åtta till elva kilo eller mer. En del kvinnor kan känna sig stora och tunga och ha svårt att röra sig obehindrat. Känsloyttringar och reaktioner kan åter bli starka som i första trimestern.



Jag.
- Ryggen värker hela tiden så har knappt sovit inatt.. och när jag inte sover är humöret i botten.
- Jag har börjat få sammandragningar. Man känner riktigt hur det drar så blir magen stenhård.
- Igårkväll så satt vi och tittade på magen när Melker sparkade och vände sig. Ser helt sjukt ut.

Ajaj.






Så var helgen slut.

I torsdags när jag fyllde år kom mamma Linda & barnen och Björns mamma hit på morgonen innan jobb och gratta:)

Sen var vi i ullared tills i lördes och efter det var det middag hos mamma för vi firade henne och mig:)

Igår rensade jag och B ut vår hallgarderob för att vi skulle få plats med allt vi köpte till pyret. Tog hela dagen att rensa och fixa.. sen på kvällen kom Björns familj på middag.


Idag är jag och min rygg helt slut.
Känns som jag ramlat på isen och slagit i svanskotan. Skitont!

Tur det är en kort dag på jobb! 

Ullared







Vafan har vi handlat?!

Behöver jag skriva att vi satt som packade sillar i bilen hem?

åh..





vad jag längtar till imorgon klockan 16! :)

Tagit en mysig fika i norra hamnen med Louise, nu ska jag till jobb! :)

Vackert väder!





igår så åkte jag och Björn till Helsingör, mötte upp några av hans vänner som gottade sig med öl & vin i solen sen in på en pub där vi spelade ett tärningsspel. Vissa var braaa på det när vi åkte hem :)
Men det var ju skönt att inte vara bakis imorse :)

Idag har jag & B myst med hundarna i solen.

Nu sitter jag och kränger som vanligt.
Köpt godis som jag får gömma innan Björn kommer hem för han ska inte äta sånt hehe:)

Väger nu 60,4 kg.

är i vecka 27.

Bebisen väger ca 1 kg, suger på tummen och övar på att öppna & stänga ögonen.
Mamman kan tycka det börjar bli tungt och blir lätt andfådd,  vilket verkligen stämmer för det är jobbigt med trappor och ryggen värker och det är svårt att att ta på skorna :P
& än är det långt kvar!

Men de är mysigt på kvällen när man lagt sig och man känner hur det bökar där inne. Han (eller hon) är inte så hårdhänt än så länge :)










Behöver du hjälp
med en ny bloggdesign ?

Design by
Lillalie "Sveriges modigaste modeblogg"



RSS 2.0