Kastar sig på golvet i en affär.





Vi fick ett ryck och åkte ut för att köpa en grill. Kom hem med en ny dammsugare och Apple tv. Inte så dåligt. Som i helgen när vi snabbt skulle inom och köpa en billig cykel, det slutade inte bara med en utan med två nya cyklar med tillbehör som cykelkorg, barnsits lås m.m så det blev inte alls så billigt som vi hade tänkt. Cyklarna står fortfarande kvar i affären också för vi vet inte hur vi ska få hem dem. Cykla från väla till rydebäck känns lite långt. Men det är väl så det får bli. 

Just nu försöker jag natta Melker medan Björn skulle starta upp Apple tv, hoppas det går smidigt så vi kan kolla film resten av kvällen. 

Värt att skriva är ju också att Melker idag, för första gången slängde sig tjutandes i affären för att han ville ha glass. Sjukt. Ännu sjukare är att jag och Björn inte tycker det är jobbigt utan reagerar mer glatt över hur stor han blivit som gör så. (Han fick förstås ingen glass.)









Bittert





Ställde in kvällens planer. Både jag och Björn är fortfarande dåliga. Melker har inte varit på dagis så vi har fått köra skift, nu sitter jag på lekande med honom sen är det Björns tur att rasta honom ;) 





...





Igår somnade jag på soffan, såklart sov Melker hela natten utan att vakna. Likadant när han sov med sin farmor i lördags, hela natten. Det är lite glädjande och irriterande på samma gång.

Mer glädjande är att jag inte missade en viktig föreläsning idag. (En viktig redovisning räcker) 
Såhär skrev en i klassen till mig;

Sammanfattning av dagens föreläsning: "man måste vara tillräckligt koppig för att vara en kopp"

Och ni undrar vad jag ska jobba med sen, märker ni inte hur viktiga saker vi lär oss ;) 

Nu ska jag försöka få igång min film igen som la av mitt i, så jag slipper tänka på mitt smärtande huvud. Nästan säker på att det är bihåleinflammation, ont som bara den och svullen är jag.  Jag får springa till Apoteket imorgon.. 

Det var nog inte pollen





Tror inte man kan vara såhär kass av pollen.
Jag är helt enkelt genomförkyld.

Legat hela dagen, missat en redovisning i skolan vilket innebär att jag kommer få någon extrauppgift att roa mig med. 

Björn ringde nu, han är också dålig och är påväg hem.

Sjukstuga.




Melkers helg i bilder












Utslagen






Jag ligger helt utslagen och frågan är om det är av pollen.
Björn har haft likadant.

Sjukt i så fall.

Håller Helg





Äntligen.
Jag åkte hemifrån 3 timmar innan en föreläsning som bestod av 3 timmars ointressant förvirrat svammel. Nu ska jag åka tåg en timme till knutan och bli hämtad där. Sen är det 45 minuters bilfärd men då har jag min roliga sambo att prata med i alla fall :)
Trött i huvudet är jag. Hjälper nog om jag köper en pommes och cola på knutan ;) ser verkligen fram emot en lugn helg i Bjärnum med la familia. 

"Vi gick inte på det sist vi ska gå in på det idag, men vi går inte in på det mer."

-Va? 

Weheartit.com

Förkylda killar





Redovisningen imorgon blev inställd så jag hade inget att plugga idag. Ringde dagis imorse och sa att Melker stannade hemma, åkte vi till Linda och åt frukost :) Vincent har köpt kanin och den var spännande. 

Efter vi varit hos Linda så körde vi till Lollo och gick en runda med dem. Meningen var att Kajsa skulle få leka med Banjo men hon löper så det gick inte att vara inomhus för länge. Fick alltså bli en prommis!





Tack Mamma och Pauline





Kajsa behöver lite extra uppmärksamhet nu, så istället för att vara hemma själv så fick hon vara med mamma och Pauline på salongen idag. 
Mamma hade laddat upp med hundmat godis och ben när Björn lämnade henne imorse. 

Lite orolig var jag att hon skulle skälla eller pipa en massa, det hade jag inte behövt vara. Hon hade varit duktig, inte hoppat och bara skällt en enda gång när en kund stod utanför och kollade i skyltfönstret. En av kunderna hade haft med sin lilla spets. Skoj, fick Kajsa leka också :) 



Ledig efter en lång helg.





Igårkväll när jag kom hem så fick jag grillad mat hos Vinkes familj :) de hade kommit igång med byggandet av trädäck för Melker hade varit hos Isabella. Hon hade kommit förbi och frågat om han skulle med till Ica sen blev det att hon passade honom flera timmar. :) Som tur var hade han varit snäll, han hängde bara efter Linnea, deras 3-åriga flicka. Det var fint att bli bjuden på grillat fast det blev tidig hemgång för både jag och Björn var helt färdiga.

Melker är fortfarande förkyld och inatt var ingen rolig natt, minst sagt. Han grät och grät stackaren. Han vaknade ledsen vid sex tiden sen så somnade han faktiskt om - till halv tio! Men han var helt utmattad efter natten antagligen.

Björn hade redan börjat på trädäcket när vi vaknade så vi gick en långrunda med Isabella och Linnea för att inte hundarna skulle vara ivägen när de byggde. Melker härmar allt Linnea gör det är så kul att se. 

När de gick hem och Melker hade vilat så lekte jag med honom precis utanför. Härligt att bara kunna öppna dörren och gå ut, slippa trappor. Jag trivs så bra här och då har vi inte ens börjat nyttja trädgården än :)







Spännande.





Tycker lite synd om Björn idag, han ska börja bygga trädäck. Problemet är att Melker är förkyld, gnällig och klängig.
Sen två vildhundar som vill rymma varje gång altandörren öppnas.
Vi får se om han lyckas få något gjort :)

Imorgon blir det kanske sovmorgon till 06.30





Idag var en givande dag.

Jag fick sluta tidigare på jobbet.
Jag tvättade alla Maxis kundkorgar. (Mindre givande men ändå nämnvärt)
Gick promenad med hela familjen ner till stranden där Kajsa fick bada.
Jag åt räkor till en ostbricka. 
Jag försökte natta Melker i över en timme men det slutade med att han fick mig att skratta hela tiden. Till slut fick pappa ta över och då somnade han direkt. Slutsats - han tycker att jag är roligare.

Ska bli skönt att sova nu. Man var inte pigg när klockan ringde 05 imorse.. Jag får sitta upp och skriva det här nu, annars slutar det med att jag får mobilen i huvudet efter jag nickat till. (Inte ovanligt att det händer)







Igår var det påskfest på dagis.








Man fick ju liksom ta vad som fanns hemma. Melker var sådär nöjd.

När han kom till dagis sen var han sprudlande glad och de andra barnen började direkt att de också ville klä ut sig. 😎  
 1-0 till mamma.

04.56





Låt mig somna..

Jag är helt klarvaken, Björn var hemma sent så han väckte mig sen Kajsa har kräkt flera gånger. Melker vaknade också så han fick välling. Nu när man väl får sova igen så kan jag inte somna om. Jag som la mig tidigt för att jag skulle vara pigg imorgon. 
Weheartit.com




Go känsla!





Fick VG på min hemtenta om textanalys!
Lite oväntat för jag hade skrivit så mycket mindre än många andra hörde jag efteråt, så det är skoj :) 
Den delkursen var bara på 5 hp men det ingick 5 redovisningar, 1 rapport och en hemtenta. Så det känns bra att jag fick VG i slutbetyg i just denna delkursen eftersom jag tycker det är så jobbigt att redovisa.

Den andra hemtentan som jag fick G på, där baseras betyget endast på den tentan så det är konstigt hur det kan skilja mellan kurserna fast båda är på 5 hp.

Ska till skolan idag sen ledig i två dagar :)  ska jobba på maxi lördag söndag sen ledig måndag. Skönt.
Imorgon ska Melker ändå till dagis en liten stund för de ska ha påskfest. :) när jag lämna han idag så bara sprang han in skrattandes och jagade 2 kompisar. Försökte få ett hejdå men nej, han hade inte tid :) 



Ett stort skutt







 
Min godsak har tagit ett sådant stort steg i utvecklingen nu känns det som. Han härmar oss när vi pratar och igår när jag hämtade på dagis så var där en annan pojke som sa "min pappa ska hämta mig idag" typ 10 gånger sen hör man hur Melker försöker säga "Min mamma hämtar mig" och jag blev helt förvånad. Det var inte rent men ändå så man förstod vad han ville få fram. Jätte söt. 
"Jag vill ha" säger han också nu. Gulligt när de börjar sätta ihop orden.
 
Fler saker han säger ofta är;
- Heja pappa
- Nelli (hunden)
- Emiiiiii (han vill höra Emil sången)
- titta tv (på morgnarna när vi inte vill gå upp så brukar han kolla barnprogram på en iPad.)
- Hejjååå
- Skooo (oftast hämtar han skor när han förstår att det snart är dags att gå till dagis eller han bara vill ut)
 
Min plutt som börjar bli så stor.
 
 

HM





Tentan kändes helt okej i lördags. Det var skönt så jag kunde åka till Anna på tjejmiddag med gott samvete, och med ett gott humör.
Det var super trevligt som alltid hos Anna, 3 rätters middag och tjejsnack. :)

Jag var så himla trött i söndags. Vi gick med vänner som också bor här ute i Rydebäck, till en av pizzeriorna. Jag delade en hamburgartallrik med Melker. 

Jag klickade precis hem lite nya baskläder till honom från HM, det behövdes överdragsbyxor till dagis. Jag hittade inte några sist jag var på väla, lättare att kolla på hemsidan. De billigaste fanns på HM av de som "andades"och jag vet inte vad som behövs mer än det. 

Blev lite extra också men tyvärr inga söta converse liknande skor, alla i Melkers storlek var slut. De fanns inte på väla heller så hoppas på affären i city.
En av de tröjorna jag köpte nu har han redan haft i mindre storlek, men den är så fin tycker jag. Den vita :) 






Jag försöker förbättra våra kvällsrutiner här hemma. Att börja klockan 18 med att ta på pyjamas, borsta tänderna och plocka undan leksakerna från golvet. Då får han se Bolibompa och värva ner sen till 19. Ska försöka att inte sitta kvar heller tills han somnat utan vi ska försöka minska så att man till slut kan säga godnatt och sen gå ut efter det, som vi kunde förr. Jag tror att vi kom av oss och skämde bort honom när vi flyttade hit. :)
Det gick bra med det nya idag i alla fall, han hjälper gärna till att städa så jag hoppas att det fortsätter så. 





När det blivit lyxigt att sova på soffan.





 
Jag har dille på matprogram. Sveriges mästerkock, köksmästarna och hur gulliga var inte barnen som lagade mat i Sveriges yngsta mästerkock? jag blev sjukt imponerad. Skönt att ha något att somna till som går på tv:n, jag ska nämligen sova på soffan i natt. Mest sover jag här så jag inte ska väcka Melker imorgon när jag går upp vid 05, tror inte Björn hade blivit jätte glad om han också varit tvungen att gå upp så tidigt. Klagar dock inte, en natt av ostörd sömn tackar jag verkligen inte nej till.
 
Hoppas min tenta ska gå bra imorgon. Fick tillbaka en av två hemtentor idag och den jag fick reda på hade jag klarat. Lite besviken att jag bara fick godkänt om jag ska vara ärlig, men huvudsaken är förstås att den var godkänd så jag slipper att komplettera.
 
Är ni också stirriga kvällen innan ni ska upp tidigt? Nu har jag kollat väckarklockan flera gånger och att ljudet inte är på lägsta volym. Har förberett kaffekokaren, lagt fram kläder och packat väskan. Allt för att underlätta morgondagen:)
 
Åkte ut en sväng på Väla innan idag och köpte skor, ett par festskor till mig och ett par dagisskor till Melker. Köpte en present till Anna också, jag ser verkligen fram emot tjejmiddagen imorgon kväll. Jag ska fira att tentan är över och därmed fyra av sex delkurser klara (om jag klarar tentan förstås).
 
Melker vaknade precis och ville ha välling, helt plötsligt är klockan alldeles för mycket och jag är klarvaken. Inte bra, inte bra.
 

Textredigering.





 
Om det inte varit för att litteraturen till den här delkursen varit på engelska så skulle jag säga att textredigering är den roligaste delkursen hittills. Tyvärr så förstår jag ju inte vad som står i böckerna så jag är rädd att jag kommer att ha problem med de teoretiska frågorna. Det praktiska är sådant de gått igenom på föreläsningarna så det är lite lättare.
  Jag har gått igenom boken till första sidan på kapitel 2 och försökt slå upp och anteckna. Det är bara det att vi ska kunna 12 kapitel. Det finns ingen chans i världen att jag har tid att gå igenom alltihop. Jag tänkte lägga upp det så att jag lär mig allt från föreläsningarna så jag är stensäker på det, så får jag helt enkelt hoppas på att det räcker. Tråkigt om man skulle behöva göra omtenta.
  Nästa termin ska jag läsa svenska, då hoppas jag att jag slipper engelsk litteratur. :)
 
Igår ringde Björn när han var på väg hem från jobbet, han hade haft en dålig dag så han ville hämta oss och äta ute. Det blev en middag på en restaurang ute i Råå. Lite vardagslyx att slippa laga mat. Melker har lärt sig blåsa bubblor med sugrör så han var fullt sysselsatt även om han inte gillade sin mat så värst mycket. Han har kommit in i en period att han bara vill äta Ketchup och sås, han kan ha samma pommes en halvtimme och bara ha den till att dippa i ketchup.  
 
Jag börjar bli sugen på ett syskon, tycker det är så mycket barnprat överallt.
Fast inatt när Melker väckte mig tre gånger så avtog det lite. Att få mindre sömn än vad jag har nu känns inte alls lockande. Melker får bli lite större först.
 
jag ska väl återgå till min korrekturläsning. Jag sätter alltid upp små mål, Nu ska jag sitta 45 minuter sen är det fika!
 
 
 
 
 
 
 

Tentavecka.





Helgen är över, skönt om ni frågar mig. 

Istället är det tentavecka där jag är lite back med litteraturen, jag har nämligen inte börjat än. 
Ämnet är textredigering och två av de tre böckerna som vi ska läsa är skrivna på engelska. Varje gång jag öppnat böckerna så har jag stängt dem igen det känns liksom inte lönt. 
Ja det blir alltså en rolig vecka det här, speciellt eftersom att tentan ska göras på lördag. 

Mycket att läsa och lära alltså men ändå sitter jag i soffan med fötterna på bordet och ser det tråkiga programmet talang på tv. 
Jag skyller på trötthet, glöm inte att jag är en sleten småbarnsmorsa. 

Måste skärpa mig, imorgon så ska jag studera stenhårt.
Ikväll däremot ska jag sitta här i soffan tills jag somnar:)



Åh, en så söt liten kille som sjunger på talang nu. 
Tänk skulle Melker kunna sjunga så när han blir större.

Fast Björn säger att när jag sjunger så låter jag som Morgan (syrrans kille) när han druckit sig tillräckligt full. 
Alla som har hört det vet att det inte är en komplimang! 
Så med de här generna är förhoppningarna inte så höga för stackars Melker.





Behöver du hjälp
med en ny bloggdesign ?

Design by
Lillalie "Sveriges modigaste modeblogg"



RSS 2.0