Skönt det är över





i fredags kväll började det forsa blod ur mig så efter att ha hamnat på hallgolvet så fick Björn ringa ambulans.
Medan de var påväg så fick B hålla upp mig och hålla i Melker som gallskrek så jag kunde amma medan han hade 112 i luren. M fick i sig lite mat och somnade igen. Ambulans killarna kom så gott som direkt och satte dropp när jag låg på golvet och bar sen ner mig på bår allt gick så fort. Inne på akuten var det syrgas dropp och blod och de gjorde ultraljud så såg de att jag var tvungen att åka in på op. Bad om att få amma igen innan jag sövdes och de hjälpte mig med det. Doktorn sa att jag var en bra mamma som först amma halft avsvimmad sen då igen. De sa jag skulle vakna efter en timme igen så när jag sen vaknade på uppvaket efter över 3 timmar fick jag panik, såg en hungrig gallskrikande Melker framför mig och en orolig Björn. Grät som bara den och fråga direkt om inte de kunde ta in Melker så han fick mat. De tog en halvtimme till så hämtade de mig och körde in mig på ett rum där B & M väntat. Melker hade inte varit alls ledsen så duktig ♥ De hade sagt till Björn också att ringa på klockan om M blev hungrig så hade de fått ersättning men det visste ju inte jag, trodde de satt och vänta i något väntrum. Stackars B var ju orolig med eftersom det tog sån tid och visste inte vad det var som hänt.
På rummet sen fick jag mer blod och vi fick frukost sen lunch och när jag sen på kvällen när jag kunde stå utan att vara yr fick vi åka hem.
 
Det hade varit att något var kvar efter förlossningen så livmodern kunde inte dra ihop sig för den var full med blod.
 
Var en hemsk upplevelse men det slutade ju bra..
 
Vi mös hela kvällen igår och hela dagen idag. Älskade lilla familj ♥
 
 
  Kommentarer
Postat av: Helena

Usch Fyfan! Fick rysningar när jag läste. Vad du kan skrämmas. Stackars er, måste vara fruktansvärt att gå igenom. Skönt du är hemma och att ni mår bra. Fina fina Ise. <3 Ta nu väl hand om dig, din kille och din fina son. Jag kommer och hälsar på en dag när du mår bättre och orkar besök. Puss och kram

2012-08-20 @ 08:30:07
URL: http://HelenaSkog.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Behöver du hjälp
med en ny bloggdesign ?

Design by

RSS 2.0