Sjukstugan tar sig





 
Vi åkte på en släng maginfluensa i helgen. Först Melker sen jag.
Jag fick ändå en mild variant, bara en halv dag men man är ju helt slut efteråt.
Melker fick sitt i lördags men vill fortfarande inte äta ersättning så han fick leva på frukt några dagar.
När vi provade vanlig mat igår kräkte han igen så jag trodde han var dålig men ringde sjukvårdsupplysningen som sa att hans mage behövde speciell kost några dagar till.
Så det är i princip blåbärs soppa som gäller nu.
Nätterna är hemska för att i vanliga fall så äter Melker ersättning 1 gång på natten fortfarande men nu vill han ju inte ha så han gnäller antagligen för att han är hungrig men vill inte äta.
Som inatt sprang jag 2 gånger och hämtade blåbärs soppa, vatten och provade göra ersättning.. Fick i han lite men det var ett evigt gnäll. 
Man är nog mer vaken än sovandes.
 
Som Björn uttryckte det , det är tur man hyser så stor kärlek för honom annars hade han åkt genom fönstret.
Allt är ju direkt förlåtet när han är så glad och så söt morgonen efter.
 
Chansar inte den här gången så håller oss hemma idag med. Sådär kul att smitta så folk får vara hemma i påsk.
Men tänkte ta en lång promenad i pålsjö det gjorde vi igår med, jätte skönt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Kommentarer
Postat av: Helena

Krya på er. :)

Svar: så tråkigt jag missa lunchen! :(
ise

2013-03-27 @ 09:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Behöver du hjälp
med en ny bloggdesign ?

Design by

RSS 2.0