Jag har hört att köttbrist gör dig glömsk.





 
Om två veckor ska jag på bröllop hos en av mina bästa vänner. Ser fram emot det väldigt mycket. Det börjar dock bli dags att leta efter en passande klänning, och skor, och bröllopspresent. Alla saker lika svåra att hitta därav jag inte tagit tag i det ännu. Förr gav man väl hushållsmaskiner  i present, som mikrovågsugnar, kaffekokare och bakmaskiner. Idag har de flesta bott ihop så länge så de har redan en eller till och med två av allt det dära. Jag får väl ge ett strykjärn i värsta fall. På tal om bröllopet måste jag lösa med barnvakt också. Framförhållning var det ja. 
 
Innan idag fick jag panik för att jag glömt att boka sista twinrix vaccinationen. Både jag och Melker tog två innan vi skulle till Asien och då sa de att man skulle komma efter sex månader för att få den sista. Detta var snart nio månader sen. Jag ringde till vårdcentralen och frågade och där sa de att man kunde ta dem upp till ett år efteråt, så där hade vi tur. Planerar ju en långresa om ett år eller två beroende på när jag blir gravid igen. Skulle varit tråkigt att ta om alltihopa för jag är glömsk. 
 
Ibland undrar jag hur vi får ihop något överhuvudtaget i vår familj. Jag är virrig och Björn är värre. Var dag letar vi efter antingen nycklar snus eller plånbok. Förr kallades han för strössel. Konstigt eftersom han säger att han har stenkoll på jobbet, sen lämnar han antagligen hjärnan där innan han åker hem. 
 
Om man skulle få natten avklarad. Känns lite jobbigt att lägga sig när man vet att man ska bli väckt 125 gånger innan det äntligen blir morgon. Men godnatt godnatt.
 
 
 



 
 
 
 
  Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Behöver du hjälp
med en ny bloggdesign ?

Design by

RSS 2.0