3 veckor till sommarlov





Jag sitter på ett smockat tåg hem. Varmt Instängt och dålig luft. På ena hållet sitter en medelålders kvinna och äter hemlagat som doftar ljuvligt... Jag är så hungrig. Framför sitter en kille och äter cheeseburgare med en liten bebisflicka i famnen och hon är söt som en liten docka. Jag försöker att inte stirra men jag vill vara han. Han har allt jag vill ha (just nu) , mat och bebisgos.

Föreläsningen idag var den första i delkursen pragmatik och jag gillar upplägget. Alla övningar sker på lektionstid sen avslutas det med en hemtenta sista veckan. Så det enda jag behöver göra nu i 2 veckor är att läsa ett kapitel till var gång och efter det blir det 1 veckas plugg till hemtenta sen är terminen slut. Så det var bra nyheter!



  Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






Behöver du hjälp
med en ny bloggdesign ?

Design by

RSS 2.0